fbpx
Ons team en onze visie 2019-11-07T22:44:06+02:00

Gradua Huiswerkbegeleiding is een jong en ambitieus instituut dat wordt geleid door orthopedagogen, onderwijspsychologen en ervaren onderwijsbevoegde docenten. Wij worden ondersteund door studenten van de universiteit en hoge scholen. Gradua huiswerkbegeleiding heeft dependances binnen de muren van verschillende scholen in het oosten van het land.

Gradua is met 8 locaties, 10 onderwijsspecialisten en meer dan 50 universiteitsstudenten de grootste huiswerkbegeleider in Overijssel. Gradua is gespecialiseerd in gepersonaliseerde huiswerkbegeleiding. Tijdens de huiswerkbegeleiding kan de begeleidingsintensiviteit eenvoudig worden aangepast (up- of downgraden) aan de behoefte van uw kind. U kunt bijvoorbeeld switchen van huiswerkbegeleiding naar huiswerkklas of andersom. Onze onderwijsspecialisten adviseren u daarover. Met onze persoonlijke werkwijze krijgt uw kind altijd de begeleiding (op maat) die het nodig heeft en daardoor krijgt uw kind de juiste begeleiding en betaalt u als ouder(s) nooit te veel. Daarin zijn onze medewerkers gespecialiseerd.
Tijdens het intakegesprek wordt samen met u, uw kind en onze Orthopedagoog, Pedagoog of Master SEN (Special Educational Needs) een plan van aanpak gemaakt. U kunt de vorderingen van uw kind overzichtelijk volgen via ons eigen leerlingvolgsysteem Studyspace.

Onze vestigingscoördinatoren

Judith FrissenJudith Frissen
Vestigingscoördinator Bonhoeffer College, Enschede
Locatie van der Waalslaan


Onderwijskundige (MSc Educational Science and Technology)

Zowel tijdens de opleiding Leraar basisonderwijs als de Master Educational Science and Technology, fascineerde de volgende twee vragen mij het meest: “Hoe kunnen we elke unieke leerling effectief leren leren?” en “Hoe kunnen we samen met de leerlingen voor prettige en goede leercondities zorgen?”. Deze twee vragen zijn niet alleen belangrijk voor een prettige en succesvolle schoolperiode van leerlingen, maar ook voor zelfvertrouwen, plezier en vaardigheden omtrent leren in andere facetten van het leven.
Ook na mijn studie kwam mijn interesse voor het helpen van leerlingen bij hun leerproces naar voren toen ik studenten met veel plezier begeleidde in het uitvoeren van hun afstudeerproject. Ik vind het erg leuk om erachter te komen wat iedere leerling nodig heeft om vooruit te komen in zijn of haar leertraject en daar vervolgens samen naar toe te werken. Hierbij geloof ik niet in het one-size-fits-all –concept, maar juist in begeleiding op maat.
Namens Gradua hoop ik mij op het Bonhoeffer College volop in te kunnen zetten voor een optimale individuele ontwikkeling van leerlingen.
Laurissa ten VoordeLaurissa ten Voorde
Vestigingscoördinator Bataafs Lyceum, Hengelo

Human Resource and Talent developer (BA)

Tijdens mijn opleiding werd mij de unieke kans aangeboden om stage te lopen bij het decanaat. Nooit had ik gedacht, dat ik hier mijn passie voor het onderwijs zou ontdekken! Ik vond het geweldig om met de leerlingen te praten, ze te begeleiden en te helpen. Tijdens een leerzame stage bij het ROC van Twente heb ik leerlingen geholpen met het vinden van een nieuwe opleiding. Dit gebeurde aan de hand van klassikale lessen, stages, gesprekken en persoonlijke begeleiding. Terwijl ik werkte aan mijn afstudeerscriptie ben ik begonnen met het geven van bijles. Eerst een op een en daarna voor een klas, waarbij ik huiswerkbegeleiding en vakinhoudelijke begeleiding heb gegeven.

Als vestigingscoördinator wil ik me focussen op maatwerk, het geven wat elke leerling nodig heeft en ze motiveren.
.
ruthdoldersum1Ruth Doldersum
Vestigingscoördinator Pius X, locatie Rijssen

Pedagoog (BA)

Met veel plezier ben ik werkzaam als vestigingscoördinator op het Pius X College in Rijssen.
Tijdens mijn opleiding Pedagogiek heb ik stage gelopen bij een Remedial Teacher.
Hier heb ik ontdekt dat ik het leuke uitdaging vind om leerlingen te stimuleren, te motiveren en te helpen alles eruit te halen wat er in zit. Ik help en ondersteun de leerlingen bij het plannen, leren en maken van hun schoolwerk en ga hierbij samen met hen op zoek naar de manier die het best bij hen past.
Geen één leerling is, werkt of leert nou eenmaal precies hetzelfde.


Peter Blikmans
Vestigingscoördinator Pius X, locaties Aalderinkshoek en van Renneslaan

Docent Beeldende Kunst en vormgeving, Sociaal Cultureel specialist.

Ik heb veel gewerkt met mensen zowel binnen als buiten de school. Wat mij telkens weer opvalt is dat ieder mens anders is. Dit geldt zeker niet minder voor leerlingen. Iedere leerling is een individu met andere visies, ideeën en kijkwijzen. En ik vind het zowel leuk als interessant om te zien hoe een leerling langzaam zijn draai vindt in zijn of haar schooltraject. Mijn team en ik houden het volgende motto aan: “De leerling voorop.” En de begeleiders proberen zo goed mogelijk de leerling te leren kennen opdat we hem of haar het beste op maat kunnen begeleiden.



Jannie Kroese-Bouwhuis
Vestigingscoördinator Jacobus Fruytier scholengemeenschap, locatie Rijssen

Docent en Master Educational Needs (M)

Na veel jaren met plezier in het Primair Onderwijs werkzaam te zijn geweest, ben ik in 2015 gestart met de MEN (Master Educational Needs) studie. In 2017 heb ik deze studie succesvol afgerond. Ik heb voor deze studie gekozen om de Wet op het Passend Onderwijs, vorm te kunnen geven. Ik hoop de verworven kennis en vaardigheden in te kunnen zetten bij het Gradua huiswerkinstituut.
Iedere leerling is uniek. Het is boeiend te ontdekken op welk ontwikkelingsniveau de leerling zich bevindt en wat de leerling nodig heeft om de volgende stap in het ontwikkelingsproces te kunnen zetten. Te denken valt aan; hulp bij huiswerkplanning wat betreft inhoud en tijd, voorkennis ophalen, een veilige en rustige leerplek bieden, zelfvertrouwen vergroten, motiveren, controleren, samenwerken, structuur bieden, stimuleren enz.. Samen met de leerling, ouders, docenten en begeleiders proberen we reële en haalbare doelen te stellen en te bereiken. Hierbij wordt recht gedaan aan de interesses en talenten van iedere leerling.
Ik vind het van belang dat bij het werken en leren, “willen, denken en doen” samenkomen. (Werken en leren met hart, hoofd en handen.)
Op deze manier is leren een motiverende en in toenemende mate een zelfstandige bezigheid.


Huiswerkbegeleiders:

Onze huiswerkbegeleiders zijn gespecialiseerd in een bepaald vak of vakgebied, profiel of richting.
Ze hebben een VWO-diploma op zak en volgen op dit moment een universiteit (Twente of Nijmegen) of de Saxion Hogeschool in Enschede.
Overhoorders:
Onze overhoorders zijn talentvolle leerlingen van het Vwo. Deze leerlingen presteren bovengemiddeld en zijn als zodanig geselecteerd door Gradua Huiswerkbegeleiding.

Onze visie

Leerlingen tijdelijk op maat begeleiden met hun huiswerk door het bieden van structuur en inhoud om zo tot een maximaal schoolresultaat te komen.
Het is bij Gradua Huiswerkbegeleiding mogelijk om huiswerk te maken in een prettige omgeving en onder deskundige begeleiding.

De overgang van basisschool naar de middelbare school is voor veel leerlingen een lastige opgave. Ruim veertien verschillende vakken en veel huiswerk zorgen ervoor dat deze jonge kinderen vaak niet overzien aan welk vak en hoe zij moeten beginnen. Zelfs het correct gebruiken van de schoolagenda wordt vaak als lastig ervaren. Wij helpen de kinderen op weg en leren hun hoe zij het beste kunnen leren.

slider6

Het huidige onderwijs gaat -met name in de bovenbouw- uit van zelfwerkzaamheid van leerlingen. Middenin de pubertijd wordt een grote mate van zelfstandigheid van leerlingen gevraagd, iets wat niet alle kinderen even goed aankunnen. Daarnaast biedt de huidige maatschappij veel afleiding in de vorm van (spel)computers, smartphones en social media.

Voor al onze leerlingen geldt dat het controleren van het huiswerk, het bieden van structuur en het helpen plannen meestal voldoende is om de schoolresultaten aanzienlijk te verbeteren.